Zuid-Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Anke & Niek - WaarBenJij.nu Zuid-Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Anke & Niek - WaarBenJij.nu

Zuid-Thailand

Door: Niek en Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke & Niek

12 Juli 2015 | Thailand, Krabi

Hoi!

Zoals gezegd zijn we na Bangkok met de trein richting Zuid-Thailand gegaan. Hier hebben we de boot naar Koh Phangan genomen, op de boot kreeg iedereen een eigen kleur sticker zodat ze konden zien naar welk eiland iedereen ging. Aangekomen op Koh Phangan stond de hele pier vol met backpackers die het eiland weer gingen verlaten, de beruchte full moon party was namelijk een dag eerder (hadden wij dus net gemist). We hebben de eerste nacht in een klein hutje op het strand geslapen. De dag erna hebben we scooters gehuurd omdat we hadden gehoord dat het noorden en het westen van het eiland nog veel mooier waren en het toch best wel ver lopen was. Na een uur samen op een scooter met beide backpacks en handbagage vonden we een super mooi backpackers resort met een zwembad, een bar en op een minuut lopen van het strand. Hier hebben we twee nachtjes geslapen en elke ochtend begonnen de dag met een duik in het zwembad. We hebben ons die dag zo'n tien keer ingesmeerd met factor 50 en zijn alsnog verbrand, dus dat zegt wel iets over hoe mooi het weer was. Die dag hebben we op de scooter het eiland verkend en bij meerdere strandjes gesnorkeld en gezwommen, er waren best veel gekleurde vissen! De volgende dag zijn we naar het noorden van het eiland gereden waar we een 'easy trek' zouden gaan lopen van een uur. Dit bleek een extreme work-out te zijn die anderhalf uur stijl omhoog en stijl naar beneden liep. We hebben allebei nog nooit zo erg gezweet. Gelukkig was de tocht het zeker waard, want toen we eindelijk aangekomen waren zagen we het allermooiste strand van het eiland, bottle beach, typ maar eens in op google! Hier hebben we lekker gezwommen, fruitshakes gedronken en wat gegeten en gelukkig viel de terugweg toen wel mee. Die avond hebben we op het strand bij ons hostel nog gezellig een biertje gedronken.

Omdat we toch ook het beroemde full moon strand wel wilden zien, besloten we de laatste twee nachten door te brengen op Haad Rin beach in het zuiden van het eiland. Ook daar hebben we lekker in de zee gelegen en gefrisbeed op het strand. Toen we terug liepen naar ons hostel kregen we nog een enorme tropische bui over ons heen, best spectaculair om te zien en grappig om alle doorweekte mensen van het strand te zien komen. In het centrum van het eiland was een leuk marktje waar we elke dag even langsreden om een fruitshake te halen, je kon echt elke shake krijgen die je maar kon bedenken! Daar hebben we die avond ook gegeten. 's Avonds vonden we dat we toch ook maar een bucket moesten gaan drinken op het strand, zodat we nog een beetje een full moon party hadden. We ontmoetten een Australisch-Argentijns stel waar we de hele avond heel gezellig mee hebben gefeest op het strand.

Na een paar hele ontspannen dagen op Koh Phangan was het weer tijd voor iets anders en hebben de bus genomen richting Krabi. In Krabi aangekomen werden we 5 kilometer buiten het centrum afgezet zodat we bijna wel verplicht waren om een taxi te nemen of ter plekke een hostel te boeken. Dit laatste hebben we gedaan en dat pakte eigenlijk best leuk uit. We werden opgehaald in een disco busje en kwamen terecht op een soort resort waar we in een hutje dat voor 100% van bamboe gemaakt was sliepen. De dag erna zijn we door de mensen van het resort naar Ao Nang gereden, een plaatsje vlak bij Krabi. Hier hebben we voor de dag erna vervoer geregeld naar Khao Sok National Park. Het was heel onstuimig weer waardoor er hele hoge golven waren en we konden spelen in de zee. Daarna hebben we een thaise massage aan het strand gekregen wat ook een hele leuke ervaring was. Die dag ook nog goddelijk gegeten bij een straattentje en de avond afgesloten met het afschuwelijkste drankje dat we ooit gedronken hebben. We dachten namelijk dat we een locaal biertje hadden gekocht in de supermarkt, maar niks bleek minder waar. Goon was hierbij een delicatesse geweest. Kokhalzend hebben we het toch opgedronken en daarna nog maar een echt biertje gehaald en gezellig op het strand gezeten.

De dag erna zijn we naar Khao Sok gereden in een locaal busje die er in plaats van de beloofde 2 uur natuurlijk 5 uur over deed. Toen we aankwamen vonden we wel meteen een leuk hostel waar we overnachtten in een soort halve boomhutjes. Die avond zaten we in een restaurantje en waren we heel erg jaloers op alle toeristen die pizza aten terwijl wij weer aan de rijst en de noedels moesten omdat we niet genoeg geld hadden. Wat wel leuk is trouwens, overal waar we komen nemen we het mooie weer met ons mee, waardoor we nog maar een echt slechte dag hebben gehad. Wel veel tropische buien natuurlijk, maar dat is wel leuk. De volgende dag hebben we een tour gedaan in het national park. De tour begon met een tocht over het meer per long-tail boot die ongeveer een uur duurde. Hier voeren we door knalgroen helder water en langs grote limestone cliffs. Toen we aanmeerden begon onze trek door de jungle waarbij onze gids ons veel kameleonnen en vogelspinnen kon laten zien. We kwamen aan bij een drijvend vlot waar we even gezwommen hebben en per bambooraft naar een grot gevaren zijn. Vanaf buitenaf kon je niet zien dat er een grot was, maar hij bleek heel groot te zijn en vol met glinsterende stalagmieten -en tieten. Hierna vervolgden we onze jungletrek. Het tempo van de gids bleek een beetje hoog gegrepen voor de rest van de groep en zeker toen het keihard begon te regenen, waren wij de enige twee die hem nog bij konden houden. Dit was wel leuk, want hierdoor heeft hij ons nog veel dingen laten zien die de rest niet gezien heeft en hadden we door de regen en de krijsende gibbons (apen) een echt jungle gevoel. Meteen na de bui was het weer stralend weer en hebben we bij een drijvend vlot anderhalf uur gezwommen, gekayakt en heel uitgebreid geluncht met verse vis, curries, fruit en noem maar op. Terwijl we aan het zwemmen waren kregen we te horen dat het meer 50 meter diep was, waardoor veel mensen niet meer durfden te zwemmen terwijl het super helder en lekker water was. Hierna zijn we voldaan terug gevaren naar de pier en onderweg naar huis kregen we nog verse lychees, mangosteen en een super lekker banaan-rijst-kokoshapje.

De dag erna zijn we samen met een paar aardige belgen teruggereden naar Krabi, waar we alweer 7 kilometer buiten Krabi afgezet werden. Dit keer hadden we echt geen geld meer omdat we de dag erna zouden vliegen en alles precies uitgerekend hadden. We hebben de 7 km dus maar gelopen met onze backpacks op. Het viel eigenlijk best mee op wat doorweekte shirts na. In Krabi vonden we gelukkig meteen een hostel en we hebben de laatste avond goed afgesloten op een grote markt waar je echt van alles kon eten. We hebben wel tien rondjes gelopen omdat we niet konden kiezen wat we wilden. Uiteindelijk hebben we ons helemaal vol gegeten aan maiskolven, spiesjes, loempia's en andere lekkere dingen.

We gaan Thailand na drie hele mooie weken weer verlaten en vliegen morgenochtend naar Kuala Lumpur. We hebben wel weer zin in een nieuw land!

Kusjes aan iedereen!

p.s. Kevin is niet meer met ons :(

• 12 Juli 2015 - 13:46

Wim En Ria:

Dank jullie wel voor dit fantastische verslag wat hebben jullie het gaaf zeg.
    Zal haast jaloers worden maar jullie hebben altijd de foto s nog dus volgend jaar kunnen wij nagenieten van jullie belevenissen.
    Geniet maar en probeer in gedachten al die mooie momenten vast te houden veel liefs van ons beide Wim en Ria

• 12 Juli 2015 - 14:16

Ignasz:

Keviiiiiiin, hebben jullie hem laten ontsnappen? ;-)
    Geweldig om te lezen, geniet lekker verder! Veel groeten uit een nu weer wat minder warm NL.

Igz

• 12 Juli 2015 - 14:18

Joke:

Ahh, arme Kevin, hopelijk wordt die door iemand gevonden en vertroeteld :-)
    Heerlijk om jullie verhaal te lezen, liefs Joke

• 13 Juli 2015 - 09:32

Wijnand:

Dank voor wederom een super verslag! Gr. Wijnand

• 16 Juli 2015 - 16:29

Otto En Wil:

Hallo wereldreizigers,
    Leuk weer een nieuw reisverslag.
    Bevalt hebt nomaden bestaan en hoeveel schoenen hebben jullie al versleten?
    Nog veel plezier .Groetjes opa en oma.